Monday, November 17, 2014

Dag 581: De Doeltreffendheid van het Desteni Gereedschap in het Stoppen van een Verslaving





 Dag 571:  De Doeltreffendheid van het Desteni Gereedschap in het Stoppen van een Verslaving
 Het Proces van Praktische Zelf-Transformatie



Sinds Dag 570: Ben je Gewaar van wat je Eet? - Hoe we Eten op Basis van Herinnering ben ik in mijn Reis naar Leven mijn 'Eetverslaving' beginnen Bewandelen - 'Bewandelen' vanuit het opzicht dat ik ten eerste inzag, besefte en mij ervan gewaar werd dat ik daadwerkelijk een 'eetverslaving' heb, in de zin van dat mijn relatie met eten niet het beste was voor mezelf en negatieve gevolgen had voor mijn lichaam en mijn ervaring in en van mijn lichaam, dat ik dan ten tweede die relatie die ik in mezelf gevormd had met voedsel en 'eten' onderzocht om erachter te kunnen komen hoe die relatie in mezelf bestaat en hoe ik het dan ook mogelijks kan veranderen en corrigeren, en dat ik ten laatste mezelf ertoe verbond om mijn consequentiële relatie met voedsel ook daadwerkelijk te veranderen en te transformeren van iets dat schadelijk is voor mezelf tot iets wat ondersteunend en in essentie 'voedend' is voor mezelf op elk vlak.

In dit proces van het transformeren en veranderen van mijn relatie met voedsel teneinde te bestaan op een manier die op elk vlak het beste is voor mezelf en dus de schadelijke patronen die ik steeds geleeft heb te veranderen, heb ik het Desteni Gereedschap voor Zelf-Verandering en Zelf-Realisatie gebruikt en toegepast - met name Schrijven in Zelf-Eerlijkheid, Zelf-Vergeving, Zelf-Toewijding en uiteindelijk Praktische Zelf-Correctieve handelingen. Deze zijn specifieke toepassingen die ik aan mezelf over tijd bewezen heb als zijnde effectief en efficiënt in het manifesteren van daadwerkelijke verandering zowel binnenin mezelf als in mijn leven.

En wat ik gemerkt heb sinds ik de beslissing gemaakt heb om dit proces van het veranderen van mijn relatie met eten te bewandelen, is dat mijn lichaam oftewel veel gevoeliger geworden is oftewel dat ik binnenin mezelf veel gevoeliger geworden ben voor wat mijn lichaam werkelijk doorstaat in het verwerken en verteren van het voedsel dat ik eet. Ik kan er bijvoorbeeld niet meer zo makkelijk meer mee wegkomen om mijn gevoelens en verlangens te volgen wanneer het aankomt op eten.

Wanneer ik bijvoorbeeld een chocolade muffin zie of de kans heb om mij tegoed te doen aan een stuk taart, chocolade of snoep, dan komt aanvankelijk de ervaring van verlangen nog wel op in mezelf, samen met een projectie in mijn geest waarin ik mezelf het zie eten, een en gedachte van 'ik heb daar goesting in' en 'ik wil/moet dat nu eten' - maar wat ik nu doe is, in de plaats van het automatisch volgen van die gedachte en dat gevoel/verlangen en het dan ook fysiek eten van datgene waar ik in mijn geest 'goesting' in heb, kijk ik eerst in alle zelf-eerlijkheid binnenin mezelf naar of mijn lichaam 'goesting' heeft in dat specifieke voedsel, of is het mijn geest die 'goesting' heeft. En ik wordt er steeds beter in om de beslissing te maken om niet fysiek het voedsel te eten wanneer ik zie en besef dat de 'goesting' enkel in mijn geest bestaat en dus niet in lijn staat met wat mijn lichaam eigenlijk in dat moment nodig heeft of wil.

En dat mede omdat ik heb gemerkt dat ik de laatste tijd veel gevoeliger en opmerkzamer geworden ben in relatie tot het zien en mij gewaar worden van de gevolgen die de dingen die ik eet hebben op mijn lichaam. Wanneer ik (melk)chocolade eet, dan voel ik mij erna bijvoorbeeld snel moe, gespannen en opgeblazen en de volgende dag staat mijn gezicht vol puistjes. Ook het 'overeten' - waarin ik bijvoorbeeld bij het avondeten veel meer op mijn bord schep dan mijn maag eigenlijk nodig heeft of zelfs aankan, en dan eet ik ook tot mijn bord leeg is, puur vanuit de ervaring van verlangen in mezelf, waarin ik dus mijn fysieke noden en ervaringen die zeggen van 'hey, dit is eigenlijk teveel voor mij!' compleet negeer - vergaat me niet meer zo best, omdat ik me veel meer gewaar geworden ben van hoe ziek mijn lichaam en ik in en als mijn lichaam zich eigenlijk voelt nadien.

Dit is dus een interessant en fascinerend resultaat dat ik ondervind nadat ik mijn proces van zelf-verandering middels het Desteni Gereedschap heb toegepast in mijn Reis naar Leven - en is wederom een testament van de doeltreffendheid van dit gereedschap in mijn proces om te worden en mezelf te realiseren als wat mijn hoogste potentieel en dus te bestaan op een manier die het absolute beste is voor mezelf en voor de wereld waarin ik besta.

No comments:

Post a Comment