Friday, October 24, 2014

Dag 572: Wat is Jouw Drug naar Keuze?




Dag 572: Wat is Jouw Drug naar Keuze?
 Het Process van Zelf-Gewaarwording en Eetpatronen


Uit de Voorgaande Blog:

Dus, die relatie van afscheiding met voedsel is iets dat voornamelijk bestaat in en als hoe ik mezelf in mijn geest geconditioneerd heb om steeds dezelfde herinneringen te willen herbeleven - herinneringen die verbonden zijn met het eten van specifiek voedsel dat dan specifieke chemische reacties produceert in het lichaam en dan specifieke gevoelens genereert in mezelf. En in mijn verlangen naar het ervaren van die specifieke gevoelens - misbruik ik mijn lichaam door  op dwangmatige manier mijn lichaam dingen te doen eten dat niets te maken heeft met wat het lichaam eigenlijk nodig heeft --- en door dus te eten op basis van verlangen en herinnering en niet op basis van wat het eigenlijke doel is van eten - namelijk het ondersteunen van het lichaam. Dus, in het vinden en creeren van een oplossing van dit probleem - is de vraag 'welke zijn deze gevoelens en waar is het verlangen op gebaseerd om die gevoelens steeds opnieuw te genereren in mezelf?'

En deze vraagstelling is interessant omdat, wat we inmiddels al weten over gevoelens, is dat ze hand in hand gaan met emoties - als positief en negatief, twee zijden van hetzelfde muntstuk. Hetgeen wil zeggen dat er een specifieke 'bron' en 'oorzaak' ligt in mezelf die dieper is dan de gevoelens verbonden met het voedsel dat ik eet. En die 'bron' is bijvoorbeeld emotionele ervaringen zoals angst -- emotionele ervaringen die een negatieve polariteit creëren en die mij motiveren in en als een missie om positieve ervaringen en energie op te wekken in mezelf. Positieve ervaringen die ik bijvoorbeeld simuleer in mezelf door middel van het opwekken van chemische stoffen in het fysieke lichaam door het eten van specifieke stoffen zoals suiker en vetstoffen.

Dus, wat ik in feite bezig ben in het verbinden van eten met gevoelens en het gebruiken van de daad van eten als een manier om opzettelijk chemische reacties op te wekken in mijn lichaam die zich dan vertalen naar gevoelens  - is dat ik mijn lichaam aan het gebruiken ben om de negatieve emotionele ervaringen die ik voel in mezelf te onderdrukken door middel van hoe mijn lichaam reageert op voedsel. Ik ben dus met andere woorden mijn emoties aan het 'weg-eten', of althans aan het proberen.

Ik bedoel, ik heb deze relatie gemaakt met specifiek voedsel, maar sommige mensen creëren zulk 'n relatie met alcohol of andere vormen van 'drugs' als specifieke substanties die inspelen op de chemische reacties in het lichaam - het hangt dan af van je zelf-eerlijkheid om voor jezelf te zien en te detecteren waar en hoe het is dat je zo'n relatie gevormd hebt en met welke fysieke substantie. Vanaf dat punt van zelf-eerlijkheid is het dan je verantwoordelijkheid om te onderzoeken welke gevoelens je precies verbonden hebt met de chemische reactie en ervaring die de substantie genereert in je lichaam en welke emotie het is dat die gevoelens trachten te verbergen en onderdrukken.

Wordt Vervolgd in Dag 573



No comments:

Post a Comment