Tuesday, September 18, 2012

Dag 150: Wat is Angst?

Dit is een verderzetting van "Dag 148: Ik beslis Mijn Leven"
en "Dag 149: Het Systeem Dat ben Ik"



Wanneer en als ik angst zie opkomen in mezelf van 'het systeem' als 'mijn omgeving', 'mijn familie', 'de samenleving' of 'de mensen', dan stop ik en ik adem, en ik besef dat ik niet afgescheiden besta van deze angst, maar dat ik deze angst zelf gecreëerd heb als een excuus om geen verantwoordelijkheid te nemen voor mijn bestaan

ik stel mij hierin tot doel om op te staan in en als mezelf en verantwoordelijkheid te nemen voor mijn bestaan, door één en gelijk te staan met de energetische ervaring van ANGST, omdat ik besef dat deze ervaring in mezelf bestaat en dus mijn creatie is

ik sta mezelf niet toe mijn macht weg te geven aan de ervaring van angst omdat ik besef dat elke
 ERVARING in mezelf mijn creatie is en dat ik een misbruikende creator ben als ik geen verantwoordelijkheid zou nemen voor die creaties

ik stel mij tot doel mij niet te laten sturen/leiden door angst omdat ik besef dat 'mijn omgeving', 'mijn familie', 'andere mensen' niet eens echt bestaan en niet echt macht hebben of kunnen hebben over mij, maar dat het altijd ik is die mijn macht heb weggegeven aan de overlevingsreactie van angst en nooit verantwoordelijkheid heb genomen voor mijn innerlijke realiteit

ik vertrouw op mezelf in elke situatie en ik besef dat angst geen betrouwbare ervaring is en dus stel ik mij tot doel om niet te vertrouwen op angst, maar op gezond verstand in en als het besef dat gewoon omdat de ervaring van angst in mezelf bestaat, betekent niet dat ik erop moet vertrouwen en dat het bepaald wie ik ben

ik ben het zelf-bepalende principe als het leven zelf, en ik maak de beslissing om angst mijn leven als mezelf niet te laten bepalen -- ik besef dat angst een slechte raadgever is, omdat het niet gebaseerd is op inzicht en begrip, maar net op onwetendheid, twijfel, onzekerheid en kortzichtigheid

dus ik stel mij tot doel om, in de plaats van blindelings te reageren met angst in situaties, te stoppen en te ademen, en mezelf te vertragen in mezelf -- en tot inzicht en begrip te komen om de situatie met gezond verstand aan te pakken, door mezelf te vertrouwen en te beseffen dat de ervaring van angst letterlijk MAAR een ERVARING is, en de situatie enkel erger zal maken


ik ben niet angst en ik stel mij tot doel aan te tonen dat angst net datgene manifesteerd waar ik angst van heb, en dat angst hetgene is dat ervoor zorgt dat de mens van het leven op aarde een hel gemaakt heeft -- door, vanuit die angst het leven aan te vallen, en nooit tot inzicht of begrip te komen van wie wij zijn als levende wezens in eenheid en gelijkheid en hoe het leven functionneert

No comments:

Post a Comment