Friday, August 17, 2012

Dag 123: Het "ik ben Relax"/Hippie Karakter




ik stel mij tot doel zelf-relaxatie te ontwikkelen in mezelf als zelf-intimiteit als zelf-eerlijkheid - door te beseffen dat relaxatie niet een beeld of beoordeling of gedrag is, maar een zelf-ervaring, een zelf-expressie als het zijn van mezelf

ik besef dat het karakter van relaxheid en 'de hippie' de manifestatie is van ANGST - als de ultieme bedekking/cover-up om tegen mezelf te liegen over wat er werkelijk bestaat in mezelf

ik stel mij tot doel in elk moment mezelf terug te brengen tot ademhaling en de gedachten, gevoelens en emoties als het innerlijke systeem te stoppen, en te beseffen dat de angst die ik ervaar een illusie is, gebaseerd op de afscheiding die ik mezelf heb toegestaan te creëren in en als de geest als het systeem van overleving

ik stel mij tot doel om wanneer en als ik merk dat ik het relaxe hippie karakter instap, waarin ik mezelf zie als een beeld in mijn gedachten, dat ik dan vergelijk met de beelden van 'andere mensen', en mezelf beoordeel als 'relax' en andere mensen beoordeel als 'gespannen' - te stoppen en te ademen - en te beseffen dat ik niet dit karakter ben, maar dat dit karakter gecreëerd is vanuit ANGST als gespannenheid als hoe ik mij werkelijk voel in relatie met de mensen die ik zie om mij heen -- waarin ik dan het karakter van relaxheid als 'de hippie' heb gecreëerd om die angst te onderdrukken en te verbergen van mezelf

en dus ik stel mezelf tot doel om de angst en de spanning in mezelf, als overlevingsreacties, niet meer te onderdrukken of verbergen onder positieve gevoelens van 'ontspannenheid' en 'relaxheid' -- maar om zelf-eerlijk te zijn en te  beseffen dat ALLE positieve gevoelens ALTIJD gebaseerd zijn op en afkomstig zijn vanuit ANGST en in wezen een vlucht zijn van de angst in mezelf - en dus NIET ECHT

ik stel mij tot doel zelf-eerlijk te zijn over de absolute angst die ik heb toegestaan te bestaan in mezelf, en dus niet meer weg te kijken, door te beseffen dat die angst werkelijk bestaat in mezelf, en dat die enkel zal 'weggaan'/'stoppen' als IK STOP en als ik werkelijk in de ogen kijk van die angst in het besef dat die angst  de basis en de 'grondstof' is van alle karakters als beelden in mijn gedachten als positieve gevoelens -- en dat positieve gevoelens daarom niet echt zijn

ik stel mij tot doel aan te tonen dat de mens nooit meer geweest is dan ANGST, als de primaire overlevingservaring in elke menselijke geest - en dat dat de reden is waarom de hippies de wereld nooit hebben verandert tot een plek die het beste is voor allen, omdat ze niet wilden kijken naar de angst in zichzelf

ik besef dat het hippie karakter waarin ik mij ontspannen en relax VOEL als een positieve ervaring, een absolute leugen is -- en dat de werkelijkheid alleen maar ANGST is, en dat het hippie/relaxe karakter enkel bestaat als een 'zoetstof' een 'suikerlaagje' over die angst - zodat ik de waarheid van mezelf niet zou inzien -- omdat ANGST de 'motivator' is van de menselijke geest, als het systeem van 'instinct' als overleving, en dat, zolang die angst niet werkelijk gestopt wordt in al haar vormen,  door een proces van zelf-eerlijkheid, zelf-vergeving en zelf-correctie, de mens steeds een slaaf zal blijven van die angst

ik stel mij tot doel om aan te tonen dat het hippie/relaxe karakter een excuus is om niet te kijken naar de innerlijke realiteit van mezelf als menselijk wezen - door dus te DOEN ALSOF ik geen angst/spanning voel -- hetgeen absoluut geen oplossing biedt om een betere wereld te creëren -- en dat de hippies/relaxe karakters dus de grootste zelf-leugenaars zijn die er bestaan

No comments:

Post a Comment