Thursday, November 1, 2012

Dag 167: Enkel ik kan mezelf Redden

Dit is een verderzetting van "Dag 166: Zoeken naar Hulp in een Relatie"


Ik stel mij tot doel om verantwoordelijkheid te nemen voor de angsten tegenover het 'wereld-systeem' die ik heb toegestaan te bestaan in mezelf en in de plaats van proberen te vluchten van die angsten, mezelf te vergeven en op te staan als het leven zelf in het besef dat 'overleving' en 'overlevingsangst' een voorgeprogrammeerd geloofsysteem is en niet is wie ik werkelijk ben

ik stel mij tot doel om in en als mezelf te staan/bestaan in en als het besef dat die ervaring van angst een construct is van kennis en informatie als 'overleving' dat ik heb laten programmeren in mezelf door mijn interactie met mijn familie/omgeving tijdens mijn kindertijd en niet is wie ik werkelijk ben als het zelf-directieve principe van mezelf als het leven zelf

ik stel mij tot doel om 'relaties' te creëren en sturen in en als en volgens het principe van wat het beste is voor allen en dus ter ondersteuning van zelf-realisatie als het leven zelf en niet van angst

ik besef dat ik, door een relatie te creëren op basis van de verwachting dat mijn partner mij zal ondersteunen en helpen in het wegvluchten van de angsten in mezelf tegenover 'de realiteit', hierin mijn vertrouwen heb weggegeven aan het systeem van kennis en informatie over 'de realiteit' in en als overlevings-angst dat ik heb toegestaan te bestaan in mezelf door niet in te zien dat 'de realiteit' niet buiten mezelf ligt maar in mezelf bestaat als kennis en informatie die ik mezelf heb toegestaan blindelings te kopiëren van mijn familie/ouders/omgeving en door hierin niet één en gelijk te staan met deze 'realiteit' in mezelf in het besef dat het niet eens echt bestaat maar dat het is wat IK heb toegestaan te bestaan door nooit verantwoordelijkheid te hebben genomen voor mezelf in en als mezelf


ik stel mij tot doel om te staan en bestaan in en als ware veiligheid en zekerheid in en als de stabiliteit en constantheid van wie ik ben als het leven zelf in en als zelf-verantwoordelijkheid - en hierin besef ik dat ik mezelf had toegestaan veiligheid en zekerheid te definieren in en als een positieve energie, gebaseerd op het verlangen naar overleving, maar dat dit voorgeprogrammeerde systeem niet is wie ik werkelijk ben -- ik sta op als het leven zelf als veiligheid en zekerheid als wie ik werkelijk ben

ik besef dat de angst van 'het wereld-systeem' niets te maken heeft met wat eigenlijk echt HIER bestaat, maar enkel gebaseerd is op kennis en informatie in mijn geest die ik heb geleerd en gekopieerd van mijn familie/ouders/omgeving tijdens mijn kindertijd, en dus in wezen niet ECHT is

ik besef dat ik niet 'gered' kan worden van wat eigenlijk in werkelijkheid bestaat in mezelf en dat elke zogezegde 'hulp' van buitenaf dus een illusie is waarin ik mezelf alleen maar zal verliezen in de energie van hoop, om later teleurgesteld te worden en te moeten inzien dat ik altijd alleen geweest ben in mezelf met al de angsten die altijd alleen maar in mezelf bestonden

ik stel mij tot doel om, in de plaats van proberen te vluchten van angst in een relatie, met mijn beidaten voeten op de grond te staan en verantwoordelijkheid te nemen voor mezelf in en als het besef dat ik HIER besta en dat veiligheid en zekerheid enkel echt kan zijn als een fysieke realiteit waar ik op kan vertrouwen als wat echt HIER besta

No comments:

Post a Comment